Communiqué de Gardarem La Tèrra sur le traité de constitution européenne (la déclaration originale a été débattue et rédigée en occitan, voir ci-dessous).

LA CONSTITUTION DE LA CONVENTION : NON.

LA CONSTITUTION DES PEUPLES : OUI.
lundi 2 mai 2005.
 

Il y a des sujets que l’on ne peut guère omettre dans un ordre du jour. Surtout pour le conseil d’un mouvement de réflexion et d’action alter mondialiste qui veut substituer un système fédéral démocratique au désordre de l’ultra libéralisme. Le traité de constitution européenne en est le meilleur exemple et n’a pas manqué de provoquer des débats passionnés. Les membres du conseil de la fédération générale de Gardarèm La Tèrra (GLT), réunis le six avril, ont émis un avis défavorable au traité de constitution européenne à une large majorité.

Ni souverainistes, ni nationalistes...

On sait que comme pour le " oui ", les raisons motivant les opposants au T.C.E. demeurent, il faut le dire, assez clairsemées. Les arguments qui ont été avancés au cours de la réunion ne sont certainement pas ceux des messieurs De Villiers, Chevènement ou Le Pen. C’est-à-dire que s’est affirmée une nette démarcation de toute position souverainiste ou nationaliste qui de toutes façons ne tient pas la route, quand on lit les premiers articles de la première partie. Si, effectivement, la constitution respecte " les structures fondamentales politiques et constitutionnelles " notamment en matière " d’autonomie locale et régionale ", cela veut dire que l’organisation centralisée à la française ainsi que son " identité nationale " ne seront pas remises en cause.

Un texte clairement libéral...

C’est plutôt du côté social que les discussions se sont orientées. Même si certaines dispositions de la constitution mènent à des avancées intéressantes (notamment dans quelques articles de la seconde partie sur la charte des droits fondamentaux), le caractère politique du traité est contestable tant les dispositions économiques demeurent prépondérantes.

La volonté première de compromis pour ne pas dévier de la sacro-sainte unanimité institue l’Union comme une " économie sociale de marché hautement compétitive " où " la concurrence est libre et non faussée "... Un amoncellement de termes contradictoires qui rendent le domaine social secondaire voire même assujetti aux prérogatives du marché. Pour ne pas être faussée, la concurrence a besoin d’une régulation sociale et fiscale orientée vers une harmonisation vers le haut du respect des droits fondamentaux des femmes, des hommes et des enfants.

À la libre circulation des personnes, des biens et des services à l’intérieur de l’Union, s’ajoute la libre circulation des capitaux financiers (pas de taxe Tobin). L’orientation prise est clairement celle d’une économie libérale ôtant aux institutions publiques toute possibilité d’arbitrage ou de régulation pour faire primer la logique des droits humains sur la logique du profit financier. Pour preuve, selon l’article I-30, la banque centrale européenne reste dégagée de tout contrôle e pourra mener les politiques monétaires qu’elle souhaitera. Il est à craindre que la BCE soit d’abord préoccupée par les taux de monnaie en circulation, la " stabilité des prix " ensuite et le chômage, la précarité et la pauvreté en Europe et sur la planète... Pas du tout.

Pour une assemblée constituante élue...

Les dispositions politiques proposées par le TCE n’assurent guère un strict équilibre des pouvoirs entre Parlement, Conseil et Comission européens. Le Parlement, pourtant élu au suffrage universel direct proportionnel n’a droit qu’à une motion de censure et un contrôle de la politique menée par la Comission qui tient le pouvoir exécutif. Toutes les initiatives législatives reviennent au Conseil dans la droite ligne des politiques étatiques en matière de construction européenne. On sait bien que l’éloignement des institutions européennes de ses citoyens en explique leur défiance et donc le fort taux d’abstention enregistré à chaque échéance électorale de cette ampleur.

Voilà pourquoi, si le " non " devait l’emporter, GLT s’est prononcée en faveur de l’institution élue du peuple (scrutin à la proportionnelle sur des listes européennes riches des grandes diversités régionales) : cette constituante plancherait de nouveau sur la rédaction d’une véritable constitution que le peuple d’Europe (et non pas l’unanimité des États) aurait à ratifier. Plus représentative que la Convention Européenne qui avait des airs de conclave, l’assemblée constituante serait plus en phase avec les aspirations de l’ensemble des citoyens. Elle n’aurait qu’à donner la force constitutionnelle aux droits universels ainsi que définir les institutions et leurs règles de fonctionnement. Le tout sans avoir à perpétuer les choix étatiques prédéterminant la poursuite d’un système capitaliste et productiviste selon les principes énoncés dans la partie III.

Quelle Europe pour demain ?...

L’Europe, nous l’aimons et nous la voulons. Nous la voulons unie, solidaire et forte. Nous la désirons respectueuse des diversités culturelles et linguistiques comme de tous les autres droits humains individuels et collectifs. Nous ne la voulons pas mercantile et repliée sur ses frontières. Nous la voulons proche, nous la voulons à l’écoute, nous la voulons en tant que force de justice et de paix. Même si le " non " l’a emporté au conseil de la fédération de Gardarèm la Tèrra, la réflexion civique est loin d’être close. Nous savons que nous allons la poursuivre dans les luttes sociales, culturelles, écologiques pour ne pas laisser l’avenir entre des mains avides de profit et de pouvoir. Fondamentalement, nous voulons tous la même chose : une Europe démocratique au service des êtres humains et du droit à la vie des peuples de la Terre.

2 mai 2005

version originale de la déclaration (débattue et adoptée en occitan par le Conselh de la Federaction Genarala Gardarem la Tèrra)

Euròpa,

LA CONSTITUCION DE LA CONVENCION : NON.

LA CONSTITUCION DELS PÒBLES : ÒC.

I a de subjèctes que se pòdon gaire doblidar dins un òrdre del jorn. Subretot pel conselh d’un movement de refleccion e d’accion altermondialista que vòl substituir un sistèma federal democratic al desòrdre de l’ultrà liberalisme. Lo tractat de constitucion europenca n’es lo melhor exemple e manquèt pas de provocar de discutidas apassionadas. Los membres del conselh de la federacion generala Gardarem La Tèrra (GLT), acampats lo sièis d’abril, se prononcièron desfavorablament al tractat de constitucion europenca a una larga majoritat.

Nimai sobeiranistas, nimai nacionalistas...

Se sap que coma pel "òc", las rasons que motivan los opausants al TCE demòran, o cal dire, pron escampilhadas. Los arguments que foguèron avançats al cors de l’acampada son segurament pas los del De Villiers, del Chevènement o de Le Pen. Valent a dire que se faguèt una neta desmarcacion de tota posicion sobeiranista o nacionalista que de tot biais ten gaire la rota quand se legisson los primièrs articles de la primièra partida (primièr alineà de l’article I-5). S’efectivament la constitucion respècta "las estructuras fondamentalas politicas e constitucionalas" especialament per çò concernissent "l’autonomia locala e regionala", aquò vòl dire que cambiarà brica l’organizacion centralizada francesa aital coma son "identitat nacionala".

Un tèxt clarament liberal...

Es puslèu del caire social que s’orientèron las discutidas. Emai cèrtas dispausicions de la constitucion menèsson a d’avançadas interessantas (sobretot dins qualques articles de la partida II suls dreches fondamentals), lo caractèr "politic" del tractat es contestable tant las dispausicions economicas demòran preponderantas.

La volontat primièra de compromés per pas deviar de la santa "unanimitat" instituís l’Union coma "una economia sociala de mercat nautament competitiva" onte "la concurréncia es liura e non falsada"... Un amolonament de tèrmes contradictòris que tòrnan lo domèni social segondari, quitament somés a las prerogativas del mercat. Per pas èsser falsada, la concurréncia a besonh d’una regulacion sociala e fiscala virada cap a l’armonizacion pel naut del respècte dels dreches fondamentals de las femnas, dels òmes e dels mainatges.

A la liura circulacion de las personas, dels bens e dels servicis al dintre de l’Union, s’apond la liura circulacion dels capitals financièrs (pas de taissa Tobin). L’orientacion presa es clarament la d’una economia liberala levant a las institucions publicas tota possibilitat d’arbitrage o de regulacion per far primar la logica dels dreches umans sus la logica del profièch financièr. Per pròva, segon l’article I-30, la Banca Centrala Europenca demòra desgajada de tot contraròtle e podrà menar las politicas monetàrias que desirarà. Se pòt crénher que la BCE contunhe de s’entrevar primièr dels tausses de moneda en circulacion, de "l’estabilitat dels prèses" en segond, e pas cap del caumatge, de la precaritat e de la pauretat en Euròpa e sus la Tèrra tota,.

Per una amassada constituenta elegida...

Las dispausicions politicas prepausadas pel TCE asseguran gaire un equilibri rigorós dels poders entre Parlament e Comission europenca. Lo Parlament, çaquelà elegit al sufratge universal dirècte proporcional, a principalament un drech de contraròtle (fins a une mocion de censura) de la politica menada per la Comission que ten l’executiu. Mas, a travers lo Conselh, los Estats contunhan de gardar las claus de totas las potiticas euròpeas. Sabèm plan que l’aluènhament de las institucions europencas dels ciutadans n’explica la desfisança e aladoncas lo fòrt taus d’abstencion registrat a cada escasença electorala a aquela escala.

Vaquí perqué GLT diguèt non e se prononcièt en favor de l’establiment d’una "amassada constituenta" elegida pel pòble (amb un escrutin a la proporcionala sus de listas europèas imperativament ricas de las grandas diversitats regionalas). Aquela constituenta se tornariá penjar sus la redaccion d’una constitucion vertadièra que lo pòble d’Euròpa, e non pas l’unanimitat dels Estats, auriá de ratificar. Mai representativa que non pas la Convencion Europenca qu’aguèt d’èrs de conclave, l’amassada constituenta seriá mai en mesura d’èsser en fasa amb las aspiracions de l’ensemble dels ciutadans. Auriá pas que de balhar fòrça constitucionala als dreches universals, desfinir las institucions e lors règlas de fonccionament. Lo tot sens aver a perpetuar las causidas estatalas que predeterminan las politicas europèas per la continuacion d’un sistèma capitalista e productivista, segon la tresena part del tractat constitucional prepausat ara. .

Quina Euròpa per deman ?...

Euròpa, l’aimam e la volèm. La volèm unida, solidària e fòrta. La desiram respectuosa de las diversitats culturalas e linguisticas coma de totes los autres dreches umans individuals e collectius. La volèm pas mercantila nimai replegada sus sas frontièiras. La volèm pròcha, la volèm a l’escota, la volèm fòrça de justícia e de patz. Quitament se lo "non" l’aguèt emportat largament dins lo conselh de la federacion de Gardarèm la Tèrra, la reflexion civica es luènh d’èsser tampada. Sabèm que de tot biais cal contunhar aquela soscadissa dins las luchas socialas, culturalas e ecologicas per pas daissar l’avenidor se bastir dins de mans avidas de profièch e de poder. Fondamentalament, volèm totes la meteissa causa : una Euròpa democratica al servici dels èstres umans e del drech a la vida del Pòble de la Tèrra.

2 de mai de 2005

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